اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۲۰۸۹

جزییات بسته شدن پرونده مالیاتی واحدهای صنفی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۶ , بازدید: ۴۰۵۴
در صورتی‌که مؤدی مالیاتی ظرف ۳۰ روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، قبولی خود را نسبت به آن به‌طور کتبی اعلام کند، پرونده امر از نظر میزان درآمد مشمول مالیات بسته می‌شود.

در صورتی‌که مؤدی مالیاتی ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، قبولی خود را نسبت به آن به‌طور کتبی اعلام کند، پرونده امر از نظر میزان درآمد مشمول مالیات بسته می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه، علی فاضلی، رییس اتاق اصناف تهران در نامه‌ای به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس تهران نوشت: در صورتی‌که مؤدی مالیاتی ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، قبولی خود را نسبت به آن به‌طور کتبی اعلام کند، پرونده امر از نظر میزان درآمد مشمول مالیات بسته می‌شود.

 

فاضلی با بیان این مطلب افزود: در مواردی که مؤدی ظرف 30 روز به‌صورت کتبی اعتراض نکند و یا در مهلت تعیین شده به اداره امور مالیاتی مربوطه مراجعه نکند، درآمد تعیین شده در برگ تشخیص مالیات قطعی است.

 

متن کامل نامه فاضلی به شرح زیر است:

« احتراما به اطلاع می‌رساند برابر ماده 239 قانون مالیات‌های مستقیم در صورتی‌که مؤدی مالیاتی ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات، قبولی خود را نسبت به آن به‌طور کتبی اعلام کند یا مالیات مورد مطالبه را به مأخذ برگ تشخیص، پرداخت یا ترتیب پرداخت آن را بدهد یا اختلاف موجود بین خود و اداره امور مالیاتی را به شرح ماده 238 قانون مذکور رفع کند، پرونده امر از نظر میزان درآمد مشمول مالیات بسته می‌شود.

در مواردی که مؤدی ظرف 30 روز به‌صورت کتبی اعتراض نکند و یا در مهلت تعیین شده در ماده 239 به اداره امور مالیاتی مربوطه مراجعه نکند، درآمد تعیین شده در برگ تشخیص مالیات قطعی است».

 

m

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016